Komentāru lapa: | 1 |
asus
2009-06-11 12:45
Tik zemiem sliekšņiem nekādi nevaru piekrist. Cilvēks, kurš daudz gadus pavadījis mācoties vai arī ir ļoti labs un cītīgs, vai viss kopā, saņem lielāku algu nekā sliņķis vai neizglītotais. Tad kāpēc tam pirmajam būtu jāuztur tas otrais???
PIIN varētu būt piemērojams no summām, kuras pārsniedz darba algas, respektīvi, ja ienākumi tiek saņemti no uzņēmējdarbības. Piemēram, virs 10 vidējām mēnešalgām.
Nacionālists
2009-06-11 13:06
Asus, taisnība, bet vai tad, ja pieņemtu Tevis ieteikto robežu, budžetā būtu kaut cik jūtamas izmaiņas? Domāju, ka nebūs daudz tādu ļaužu, kam ienākumi virs 10 vidējām...
Toms
2009-06-11 13:33
Asus, pilnīgi nepiekrītu. Latvijā šobrīd ir ļoti daudz cilvēku ar augstākajām izglītībām, kas strādā maz apmaksātos darbos. Ļoti daudz. Un aizej pasaki viņiem acīs, ka tas ir viņu slinkuma dēļ.
Mašīnpistole
2009-06-11 14:16
Ja Ls720, tad 20%.
Ja Ls721, tad jau 25%. Te vajadzētu mazliet matemātiski padomāt - tātad - ja alga virs Ls720, tad no algas līdz 720 jāpiemēro 20% nodoklis, bet tās algas daļas, kas virs Ls720 un šajā gadījumā tas ir Ls1 - no tā jau gan vajadzētu 25%.
Piemēram ja 20%, tad alga no 720 ir 0,8*720=576Ls.
Ja nodoklis ir 25% no 1000, tad alga ir Ls750. Bet var arī rēķināt ka 20% no 720 aiziet nodokļos un no pārējiem 280 latiem nodokļos aiziet 25%. Tātad 0,8*720 +0,75*280=576+210=786Ls.
Kaut kā tā. Pamatnodoklis 15%-25% visiem obligāts un tad,ja alga ir virs Ls500, tad papildus 25% no katra lata, kas virs šiem Ls500. Ja alga virs Ls1000, tad nodokļus papildus būtu jāmaksā 30% par katru latu, kas ir nopelnīts virs Ls1000.
___________________ ____
Papildu nodokļu likme attiektos tikai uz naudas summu, kas pārsniedz kaut kādu līmeni. Nevis papildu likme matemātiski summējas pie pamatnodokļa lieluma kā tagad to cenšas izdarīt valdība un Repše.
Jānis Iesalnieks
2009-06-11 14:27
Mašīnpistole, tieši tā jau tas ir domāts. Tāpēc arī lietoju terminu "algas apmērs", nevis "alga". Varēju lietot arī "algas daļa", tad būtu pavisam skaidrs.
Asus, šobrīd Latvijas budžets ir smagā krīzē, tāpēc sliekšņus nevar celt pārāk augstu, jo tad iekasēto nodokļu apmērs samazinātos nevis palielinātos.
asus
2009-06-11 14:34
> Toms ... Ja akmens ir pelēks, tad viss kas ir pelēks nenozīmē, ka ir akmens!!!!!
> JI ... Par smago krīzi ... Es galīgi nejūtu atdevi no saviem samaksātajiem nodokļiem ... es uzskatu, ka ir jāuzlabo iekasēšana jau esošajiem, neviss godīgajiem jāuzliek vēl lielāgs slogs.
Un vēl uzskatu, ka valstī netiešajiem nodokļiem būtu jābūt minimāliem, vai nebūtu jābūt vispār!!!
asus
2009-06-11 14:36
Augstākā izglītība vēl nenozīmē, ka cilvēks ir cītīgi mācījies visus studiju gadus ... Latvijā, diemžēl, diplomus aiz žēlastības dala pa labi, pa kreisi, reizēm arī pārdod!
Mašīnpistole>Jānim Iesalnieka kungam
2009-06-11 15:23
Lai gan esiet jurists - tomēr jūsu doma ir neskaidra. Jums klibo matemātika! Un tā ir visas valsts problēma, ka juristi, ārsti, filozofi, literāti, muzikanti risina matemātiskus un tehniskus jautājumus bez atbilstošas izglītības un pieredzes. Ekonomisti prot skaitīt un atņemt, bet nemāk tehniski domāt! Valsts pārvaldē jābūt vairāk inženierzinātņu pārstāvjiem - ja mēs, latvieši, gribam kaut ko ražot un fiziski saimniekot, un nevis risināt tikai kulturālus un sociālus jautājumus! Valsts ir krīzē, jo to galvenokārt vada humanitāro zinātņu pārstāvji un dziļi teorētiķi. Godmanis jau arī bija teorētiķis, un tāpat Repše - teorētiskās fizikas pārstāvji, kas atrauti no ikdienas un studējuši tikai par kvantiem un atomiem, plus izlasījuši dažas rokasgrāmatas par ekonomikas pamatprincipiem.
Jāni, tiešām pēc rakstītā sapratu, ka katrai algas kategorijai (atkarībā no algas lieluma) ir savs nodoklis.
Tā arī bija jāuzraksta, lai varētu nekļūdīgi saprast, ka algas daļai, kas pārsniedz tik un tik latus, papildus tiek piemērots tāds un tāds nodoklis.
Un kas vispār ir \"algas apmērs\"? Jūs te centieties sevi attaisnot, bet domu saduļķojāt vēl vairāk. Algas apmērs ir tas pats algas lielums (apjoms, kopums, apgabals, izmērs) - vienkārši sakot! Apmērs nav daļa!
Jānis Iesalnieks
2009-06-11 18:44
Lai nerastos lieki jautājumi, jāpaskaidro, ka pēc rakstā aprakstītās sistēmas lielāka IIN procentlikme tiek piemērota tikai algas daļai, kas pārsniedz iepriekšējo slieksni. Piemēram, ja bruto alga ir 800 Ls, tad pēc aprakstītās sistēmas par pirmajiem 360 Ls tiek novilkts 15% IIN, par nākamajiem 360 Ls - 20% IIN, bet par atlikušajiem 80 Ls - 25% IIN.
Mašīnpistole
2009-06-11 19:57
Tagad viss skaidrs. Piemērs ļoti labi visu nodemonstrē!
sana
2009-06-12 17:12
Cienītie kungi. Man ir tikai viens jautājums. Ko lai iesāk nabaga grāmatveži? Jūs spējat iedomāties kā reāli ir iespējams piemērot šo sistēmu? Vai nu tad ir jāpārveido visas grāmatvedības programmas.
Jacob Zion
2009-06-15 14:10
piekrītu sanai, mans uzņēmums nodarbojas ar dažādu IS izstrādi, arī ar grāmatvedības programmu izstrādi, 21. gadsimts ļauj aprēķinus veikt elektroniski vairs īpaši neiedziļinoties formulās, no šādām nodokļu politikas izmaiņām es nopelnītu vairāk kā treknajos gados, lai ko tādu ieviestu, valstij vajadzētu pilnībā pārstrādāt esošās sistēmas (Horizon (Apvārsnis), Microstrategy, uc), tas nav lēts prieks, kā arī lai to visu ieviestu, vajadzīgs zināms laiks, tāpēc jebkurā gadījumā vajag pietiekamu ilgu pārejas preiodu, kā arī zināmus lidzekļus.
Komentāru lapa: | 1 |
Vēlies savu attēlu pie komentāra? Tev ir 2 dažādas iespējas:
1)
reģistrējies un pievieno attēlu savam lietotāja profilam
2) ievadi pie komentāra savu e-pasta adresi, kura reģistrēta
Gravatar.com un attēls parādīsies automātiski.