Tēvijas sargi - Ar katru dienu spēcīgāki!
Eiropas vārti plaši vaļā...
Mēs nekad nebūsim brāļi!
Dok. filma "Latviešu leģions"
Par latviešu pašapziņu. prof.soc. D.Beitnere
PSRS okupācijas karaspēks 1939.g. ieņem Rietumukrainu
Hakamada: visi slikti, tikai mēs, Krievija, balti un pūkaini
Protesta mītiņš Kijevā pret Timošenko atgriešanos politikā
Revolūcijas cīnītāji Ukrainā bažījas, ka vecais režīms tiks aizvietots ar jaunu
Janukoviča bandīti ar kaujas munīciju šauj uz protestētājiem
Ternopolē "Berkut" specvienība pāriet tautas pusē
    • KOMENTĀRI
    • 2009-03-02

    Komentāri blogam: Svešie ideāli

    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Sergej 2009-03-02 10:10
    Nu, beidzot, taču diemžēl nokavēti. Šos 20 gadus, jūs tikāt biedēti ar mums, krievvalodīgajiem, un savās bailēs un naidā pret mums neredzējāt, kā šo gadu laikā jums maigi kā kaklasaiti, sēja kaklā cilpu. Lūdzu atjēdzieties! Baigi jau mums tā Krievija ir vajadzīga! Par spīti, ka daži indivīdi sapņo par Latviju Krievijas sastāvā, pārējie 90% krievvalodīgo tā nedomā. Visus šos gadus jūs tikāt smagi čakarēti. Lielākais ko mēs gribējām ir labas attiecības ar KF. Un ar to es nedomāju mīkstmiesīgu pakaļas laizīšanu (skriešanu kremļa pavadā un LV teritoriju atdošanu). Šīs labās attiecības ar kaimiņu izverstos ekonomiskā labklājībā (Leijputrija nebūtu, bet dzīve vieglāka kļūtu). To saprata tie kas mūs gribēja paverdzināt, tādēļ ar skaldi-valdi metodi latviešus un krievvalodīgos sadzina atšķirīgās barikāžu pusēs. Un visbēdīgākais ir tas, ka neviens to nesaprot. Šī valsts kļūs stipra nevis, kad tajā dzīvos vieni latvieši. Latvija kļūs stipra tikai tad, kad tā kļūs vienota, bet tas nozīmē pārstāt mētāt akmeņus viens otram, bet nojaukt mūrus (no abām pusēm) un padot viens otram roku. Ir vajdzīgs tikai viens solis un process aizies. Taču mums katram ir jāpajautā sev \"Vai es to varēšu?\"


    Pēteris 2009-03-02 12:18
    Sergej, tavs komentārs ne par tēmu, īstenībā... Tie, kam tu aicina padot roku, liela daļa 9.maijā liek ziedus pie uzvaras kauna staba Pārdaugavā... Tie cittautieši, kam ir patiesa vēlme kaut ko darīt lietas labā, jau sen ir atraduši ceļu pie latviešiem. Bet tādu nav daudz...


    Maija 2009-03-02 12:32
    Es ar nesapratu Sergeja komentāru... Kādā sakarā tu par kaut kādiem krievvalodīgajiem un Krieviju vervelē?


    marlo 2009-03-02 12:58
    Maija sergey sapnjo par divkopienu valsti bet es par to kad Latvijaa vairs nebuus sergey


    Antra 2009-03-02 19:21
    Piekrītu Jāņa paustajai domai. Sevis iekšējā sakārtošana ir pirmais, ar ko jāsāk. Un jo vairāk būs šādu garīgi sakārtotu cilvēku, kas zina savas zemes un tautas vērtību, jo vairāk tas izpaudīsies uz āru un būs redzams valstī kopumā.


    Guntis 2009-03-02 22:02
    Manuprāt multikulturālisms un kosmopolītisms ir iedzīvināts caur patērētāja sabiedrības veidošanu. Tas savukārt ir radies no tā, ka Padomju savienībā nekā nebija - visi prieciņi bija oficiāli aizliegti. Līdz ar to tagad cilvēki grib dabūt visu to, ko nedrīkstēja un nevarēja (komfortu ērtības un citādus materiālus niekus) un uzreiz un daudz. Tāpēc jau arī multikulturāli labumi ir tik populāri, jo tie ir sociāli patīkami. Iespējams ar šo komentāru nedaudz aizpeldēju no raksta tēmas, bet manuprāt cēlonis ir tieši tur.


    Kalvis 2009-03-03 21:48
    Daudzi vārdi - kristietība, komunisms, kosmopolītisms, liberālisms - ir tādi kā pinekļi; dažreiz aiz viņiem slēpjas kaut kas konkrēts, bet reizēm tie kalpo tikai lietas būtības aizmiglošanai. Par vārdu \"multikulturālisms\" vēl jo vairāk - galīgi nav skaidrs, ko ar šo vārdu apzīmē (lai apzinātos šī vārda falšumu, pietiek pamanīt, ka \"multikulturālisms\" neapzīmē cilvēka plašas zināšanas par dažādām kultūrām; Gēti vai Juri Alunānu neviens nedēvē par multikulturālistiem). Domāju, ka latviešu patriotiem ir jābūt stipriem savās domās. Tādiem, kas nevis aizķeras un ielīp vārdu pinekļos kā mazi kukainīši, bet gan kā stipri putni izlido šiem pinekļiem cauri, lai nonāktu pie jēdzieniem un lietām, kuras nozīmē kaut ko reālu. Un konkrētais saturs te ir tāds, ka nav ko Viens cilvēks jūtas par citiem morāliski pārāks tāpēc, ka ir veģetārietis (un nenogalina dzīvniekus savam uzturam), cits - tādēļ, ka ir kristietis (un vēlas iemantot debesu valstību un mūžīgo dzīvi Jēzū), vēl cits - tādēļ, ka ir dievturis (un skaita sevi par pareizāku latviskuma un dievestības ziņā). Jebkura no šādām attieksmēm neliecina par pazemību - traucē sajust kopību ar visu latviešu tautu, kuras vidū ir veģetārieši, gaļas cienītāji, pilnīgi atturībnieki un tie, kuri reizēm lieto, kristieši, dievturi, musulmaņi un daudzi, daudzi citi. Latviskums nosakāms nevis pēc tā, kādi latvieši NAV (nu, teiksim, nedrīkst piesavināties svešas idejas, izņemot, ja bez tām nevar iztikt vai tml.), bet gan pēc tā, kādi latvieši IR - tie, kuri mīl savu tautu, valodu un zemi. Un tas ir pieejams ikvienam no mums. Atzīsim to un atbrīvosimies no nevajadzīgas lepnības.


    Nacionālists 2009-03-03 22:11
    >>>Kalvim --- Piekrītu, bet vai, tavuprāt, var mīlēt savu tautu un godināt Ļeņinu, vai mīlēt savu valodu un uzskatīt, ka Latvijā tai ir vienādas tiesības skanēt ar krievu, angļu uc. valodām (multikulturālisms), vai var mīlēt savu zemi un vienlaikus godāt ideālus, kurus atnesuši šīs zemes iekarotāji? Tāds jau laikam raksta galvenais jautājums...


    Kalvis 2009-03-03 23:19
    Nezinu gan vai kāds joprojām godina Ļeņinu, bet protams: Ne jau ikviens uzskats sader kopā ar tautas un dzimtenes mīlestību. Bet vai katrs iekarotāju ideāls ir uzreiz slikts un atmetams? Vācieši cienījuši ne tikai kristietību, bet arī tīras un kārtīgas pilsētas, disciplinētu darbu un kvalitatīvus auto. Par kristietību - ir tiesa, ka daudzi kristieši izsenis bijuši tautas interešu jomā nihilisti. Tomēr ir iespējama arī pavisam citāda kristietības izpratne. Vairāki latviešu dzejnieki sarakstījuši aizkustinošas garīgas dziesmas. Arī 16.marta leģionāru pasākuma dalībnieki uz aizlūgumu Doma baznīcā pulcējas ne jau izrādīšanās dēļ. ======== Savukārt multikulturālisms - tā ir pilnīga intelektuāla fikcija - kā filozofija tas nestāv tuvu nedz komunismam, nedz liberālismam. Tie ir cilvēki, kuri priecājas par \"citādā\" klātbūtni, bet neuzskata par vajadzīgu saprast un izzināt ar ko \"citādais\" atšķiras no \"savējā\"; vēlas baudīt citu kontinentu nacionālo virtuvi, bet nevēlas dzīvot citādi, kā vien attīstītā rietumu sabiedrībā. Dažās rietumvalstīs agrākās paaudzes ar savu čaklo darbu un ieguldījumu demogrāfijā un nacionālā vienotībā tagad nodrošina iespēju nākamajai paaudzei šīs vērtības pamazām iznīcināt. Ko lai tur saka?


    Nacionālists 2009-03-04 00:08
    >>> Krustnesis mersedesā:))) ;) Jebkurai ābelei var uzpotēt svešas šķirnes zaru un tā nesīs augļus. Tāpat, ja gadu simtiem oficiālā līmenī garīgumu iemiesoja tikai kristietība, nav brīnums, ka liela daļa latviešu sākuši sevi ar to asociēt. Man daži "kristīgie"ir labi draugi. Rakstu pēdiņās, jo viņiem tikai tā liekas, ka viņi ir kristieši, patiesībā viņi ir latvieši, kas atraduši dažus saskares punktus savai iekšējai sajūtai ar kristietību -


    varbūt 2009-03-04 04:52
    Tagad, kad tā pa īstam esam iepazinušie ar Rietumu vērtībām, izskatās,ka meklēt izlīgumu ar krieviem, vismaz viņu saprātīgāko daļu būtu saprātīgs solis.Skat. Sergeja komentāru.Krieviem ir viena laba īpašiba, salīdzinājumā ar latviešiem-viņi mazāk klanās līdzi svešiem vējiem.Sils kā īstens nacionālists varbūt šādu rīcību neatbalsta.Bat es viņu cienu, jo neļaujas smadzeņu izskalošanai, un arī citus cenšas no tās pasargāt un aicina domāt patstāvīgi.


    Ilvars 2009-03-04 10:33
    Šeit viens otrs \"fano\" par krieviem, bet, diemžēl, viņi tādā pašā \"aizmugurē\" kā mēs (tikai agrāk}: - http://ageofbook.com/scientifi c-literature/istarhov-vladimir /780-udar-russkikh-bogov-istar khov-vladimir.html - Grūti atgriezties pie senču saknēm, no kurām esam atrauti piespiedu analfabētisma un vardarbības rezultātā... - http://www.tautasforums.lv/wp- content/uploads/2008/08/Brasti nu.Ernests.Musu.dievestibas.ap karoshana.[1936.].pdf


    Artis 2009-03-04 14:53
    Kāpēc kristietība ar patriotismu(nacionālismu) nevarētu labi sadzīvot? Tas, ka \"kristīgā\" aizsegā latviešiem ir daudz pāri nodarīts, jau automātiski neliecina par to, ka kristietība ir slikta. Tieši kristiešu ģimenēs redzu tās pašas vertības, kas ir patriotiskās organizācijās - ģimenes vērtība, cīņa pret homoseksuālismu, cieņa pret apkārtējiem, veselīgs dzīvesveids...


    2009-03-04 15:20
    Arti >> to pašu varētu teikt par komunisma ideju, kuras aizsegā viss kaut kas slikts darīts. Piekrītu, ka kristietis ir vairāk mūsējais nekā principiāli neticīgais, tomēr tas vēl ir jautājums, vai tās vērtības, kuras piemini ir kristīgās - lasot Veco derību tā neliekas. Es domāju, ka runa ir par tām pašām vispārcilvēcīgajām vērtībām, kuras diemžēl daļai latviešu asociējas ar baznīcu. Viena no kristietības atdziņām ir, ka katra valdība ir no Dieva iecelta...šo izmantoja baznīca gan muižu laikos, gan padomju periodā (jo baznīca maksāja meslus idejiskus komunistiem, lai ļautu tai darboties), gan arī tagad - pasaki - kurš redzams konfesiju līderis ir skaidri nostājies pret vadošo eliti pēdējos 15 gados? kurš?


    Artis 2009-03-04 16:03
    Taisnība par Veco Derību - ir grūti saprast, kāpēc daudzas lietas ir notikušas tā, kā tas ir aprakstīts. Bet ir ļoti svarīgi saprast to, ka starp Veco un jauno Derību ir milzīga atšķirība! Kristieši nedzīvo pēc vecās Derības principiem, bet pēc Jaunās Derības. Varu īsuma paskaidrot - Vecajā Derībā bija princips \"aci pret aci, zobu pret zobu\", bet JD tas princips vairs nav spēkā. Es domāju to nav viegli saprast un pieņemt, bet daudzos gadījumos Vecajā Darībā notikušās lietas bija Dieva sods par izdarītajiem pārkāpumiem. NEKUR JD nav teikts, ka kristietība ir \"jānes ar zobenu\" (kā to darīja vācieši). Mans personīgais viedoklis - baznīcā nav jārunā ne par kādu politisku spēku, ne pret.


    2009-03-04 16:10
    Nu re, Arti, tad jau sanāk, ka baznīcai nav atbildība par notiekošo valstī - respektīvi kungiem taisnība? Vai JD princips \"griez otru vaigu\" Tev liekas labāks? Ja latvieši visu laiku grizīs otru vaigu, kur nonāksim? Un VD, cik zinu, tik un tā citē un neviena konfesija nav to pasldinājusi par vērā neņemamu, tad jau sanāk, ka arī tur aprakstīto ir jāuztver kā kristietības daļu?!


    Kalvis 2009-03-04 16:40
    Latviešu nacionālisti var daudz ko pasaulē izmainīt, bet mēs diez vai varam panākt kristietības nozušanu no zemes virsas. Savā ziņā jāprot ar to sadzīvot (kā ar jebkuru citu no mūsu gribas neatkarīgu lietu). Varam pateikt, ka visa kristietība ir ļauna vai vismaz nesamierināmi sveša. Un, ņemot vērā mūsu tautas vēsturisko pieredzi, tā būs lielā mērā taisnība. No otras puses, gudrāks nacionālists saskatīs tos punktus, kuros kristietība ir mums laba un vēlama. Vācu krustneši ilgus gadsimtus neļāva te izplatīties Krievijai, krievu valodai un pareizticībai (savukārt daudzām Krievijas kaimiņtautām nebija nekādas alternatīvas kultūras, ko likt pretī Krievijas imperiālismam). Gluži tāpat - ir labāk ja piedzimst latviešu bērni kaut vai kristīgās ģimenēs, nevis ja nepiedzimst nekādi. Šādi apsvērumi, manuprāt, mudina saredzēt lietas taisnīgi un no visām pusēm, nevis tikai meklētu atrunas, kā kristīgus latviešus no nacionālisma atraidīt vai izpaust pret tiem savu pārākumu (kaut vai tas būtu ar maigiem argumentiem - par \"uzpotētiem zariem\".) Tie nacionālisti, kuri ļoti, ļoti lamājas par kristietību - manuprāt, viņus mudina bailes par savu uzskatu noturību un savu latvisko identitāti. Ja cilvēks ir pārliecināts nacionālists un audzina savus bērnus atbilstoši, tad viņam kristiešu ideoloģija nemaz nav īpaši bīstama. Viņi varēs tur viegli atpazīt to, kas kristietībā ir vispārcilvēcisks (un tātad vēlams un atbalstāms - piemēram neiecietība pret izvirtībām), viņi atradīs arī to, kas mums svešs bet pašreizējā situācijā pieciešams, un kādas kristiešu iecienītas idejas mums kategoriski nav pieņemamas. Piemēram, par pretimnākšanu visas pasaules klaidoņiem un patvēruma došanu visiem imigrantiem, it īpaši, ja viņiem ir \"pareizā\" ticība; vai arī daudzu kristīgo baznīcu pārmērīgo brāļošanos ar LPP/LC jeb Šlesera partiju.


    Artis 2009-03-04 17:02
    Kāda veida atbildība? Kā kāds mācītājs var pateikt, kurš ir tas labai politiskais spēks un kurš - sliktais? Tas, ka melot, zagt, krāpt u.t.t. ir slikti - tas ir skaidrs! Atkārtošu vēlreiz - VD ir kristietības daļa, bet principi ir mainījušies! Par otra vaiga pagriešanu (manas domas) - ja tā nav fiziska vardarbība, tad es šo principu centīšos ievērot. Es nedomāju, ka Jēzus ir attiecinājis šo principu uz pilnīgi visiem gadījumiem (piemēram, tev uzbrūk uz ielas). Bet tas ir jāprasa kādam teologam, jo var būt daudzas mazas nianses, kas ietekmē teksta būtību.


    Artis 2009-03-04 17:07
    Tas, kas patreiz notiek ar daļu \"kristiešu\" un LPP, manuprāt, ir tas pats, kas ar krustnešiem!!!! Un tad nav jābrīnās, kāpēc pēc tādiem pseidokristiešiem kā Šlesers, cilvēki sāk domāt, ka visi kristieši ir zagļi, meļi u.t.t. un pati kristietība ir zemē metama!


    TRUMPIS 2009-03-04 17:11
    Principā baznīca ir veikals, kur nopērk šķīstību un daudz kas atkarīgs no veikalnieka. Ja cilvēks ņemtu vērā, ko saka baznīckungs par grēkiem, tad vairums gadījumu jābrīnās, ka esam dzīvi un zeme mūs panes.


    Komentāru lapa: | 1 | 2 |


    Pievienot komentāru

    16 + 5 =

    Vēlies savu attēlu pie komentāra? Tev ir 2 dažādas iespējas:


    1) reģistrējies un pievieno attēlu savam lietotāja profilam
    2) ievadi pie komentāra savu e-pasta adresi, kura reģistrēta Gravatar.com un attēls parādīsies automātiski.
Komentāri rakstam Svešie ideāli - Nacionālisti.lv